dinsdag 16 augustus 2011

Foto's schieten in kleurige ochtendgloed

De foto die bovenaan dit blog staat heb ik op een koude oktoberochtend in 2009 gemaakt. Gewapend met camera en statief was ik voor dag en dauw op om een paar mooie plaatjes te schieten. Als de nacht namelijk koud is geweest en het weer verder helder, dan kan de tijd vlak voor zonsopkomst namelijk wel eens heel mooie kleuren opleveren.

En dat was dus ook zo.

Hiernaast nog zo'n mooi exemplaar (mag je dat zeggen van je eigen foto's? Ja, dat mag af en toe best) dat inmiddels al weer een tijdje op canvas bij ons in de woonkamer hangt.

Op de foto hiernaast kan je als je goed kijkt een vroege visser zien zitten. Ook zie je twee eenden voorbijdrijven, en als je echt je best doet dan komen er ook ineens een paar koeien uit de grondmist tevoorschijn.

Ik zou dat eigenlijk vaker moeten doen: er op uit trekken om gericht bepaalde foto's te gaan maken, in tegenstelling tot wandelen of fietsen waarbij ik dan af en toe ook nog een foto maak. Maar je weet hoe het gaat, hè? Dan zijn er nog 10.000 andere dingen die gedaan moeten worden, en als ik dan eens een keer niets te doen heb, dan is dat ook wel weer lekker. Dus geniet ik maar van die bijzondere zeldzame momenten dat ik met mijn camera op foto-avontuur ben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten